Ack o ve!

Jag trummade med pennan mot bordsskivan. Den var nerkladdad sen årtusenden tillbaka och den hade säkert inget emot några småstreck från den trubbiga spetsen. Pennans små smällar mot bordet lät som en klocka med ett alldeles för snabbt tempo. Jag kastade ständiga blickar mot klockan av äkta vara. Den tickade i långsamt tempo, waaay too långsamt. Jag underhöll mig sålänge med att sparka Michelle lite på benet. Hon böjde sig ner för att torka av smutsmärkena som jag nyligen gjort, men jag skapade ständigt nya. Till slut gav hon upp och drog pennan ur mitt grepp för att irritera mig. Jag fattade tag i hennes pennskrin och slog det några gånger mot hennes axel. Hon vände sig kvickt mot mig och jag gav henne en hotfull, elak blick. Som väntat slog hon ut i gapskratt och jag vände bort blicken för att inte visa mitt barnsliga fnitter.

"Sakta ner" gnällde hon när jag i rask takt cyklade före henne. Jag skrattade i triumf för att hon inte hade någon cykel med sig till skolan- hon bodde ju ändå bara några meter ifrån den. Typ. Jag drog i handbromsen och cykeln saktade ner, lite för snabbt. Jag höll balansen och lät cykeln glida i nerförsbacken. Jag tryckte till handbromsen då och då, och cykeln stannade och körde. Stannade och körde. Till slut hann Michelle upp med mig och jag hoppade av cykeln. Jag ledde den uppför de små trappor till gården där hon bodde och tvingade med Michelle till cykelstället.

"Har du något gott hemma?" sa jag och tittade mig runt i den lilla lägenhetens kök. Michelle tittade upp från det ytterst svåra uppdraget av att ta av sig skorna och tittade på mig. Hon nickade mot den lilla lådan under ugnen.
"Kolla själv" sa hon och kastade av den sista skon.
"Jaha, under mikrovågsugnen" sa jag högt och satte mig på huk vid den lilla lådan.
"Det är en ugn, ingen mikro!" JAg räckte tungan till henne.
"Same shit" sa jag och drog ut ett mentosrör. "TADA!" Hon drog det ifrån mig men jag tog upp ett nytt. När hon försökte snappa åt sig det också höll jag det utom hennes räckhåll och stängde lådan.
"FILMTAJM!" skrek jag, antagligen så högt att grannarna hörde.
"Vilken film?" Michelles röst kom ifrån vardagsrummet. Jag skuttade dit.
"Nightmare before Christmas?" Jag tittade på henne. "PLEEEAAASE?" Michelle skrattade och lade i Cd:n.

Kommentarer
Postat av: Michelle

HA HA HA HA HA HA!!!! XD Du glömde att nämna att vi stack hem till dig och hämtade en ny film (Kan inte stava till namnet) och så käkade vi nudlar



Mmm... ^-^

2009-09-21 @ 00:34:50
URL: http://sweetypea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0